Markedsføring af dit nye onlinekursus

Markedsføring af digitale produkter er rigtig vigtigt, hvis man gerne vil sprede kendskabet til ens produkt. I og med at digitale produkter sælges online, er det selvfølgelig en god idé at markedsføringen også foregår digitalt, men det indkredser kun markedsføringsfeltet en smule, for der findes stadigvæk masser af markedsføringsstrategier, man kan benytte sig af. Herunder får du nogle gode råd til, hvordan du kan markedsføre dit nye onlinekursus.

Hvor markedsfører du dit nye onlinekursus?

Når det handler om markedsføring, så er det først og fremmest vigtigt, at man gør sig klar, hvilken målgruppe man forsøger at ramme med sit produkt. Der kan eksempelvis være stor forskel på, hvem der er interesseret i et onlinekursus om hundetræning, og hvem der interesserer sig for et onlinekursus i markedsføring. Derfor er det en fordel, at man forsøger at nå ud til dem, som kunne have en reel interesse i det produkt, man tilbyder.

Når man har styr på, hvem ens målgruppe er, kan man begynde at lægge en plan for, hvordan man vil markedsføre sit onlinekursus. Uanset hvilket emne ens onlinekursus omhandler, så har alle onlinekurser det tilfælles, at de foregår digitalt. Derfor er det naturligvis også en fordel at benytte sig af digital markedsføring, når man vil sprede kendskabet til virksomheden.

Når det kommer til online markedsføring, så er der især tre grundelementer, som er gode at benytte sig af; markedsføring via e-mail / nyhedsbreve, annoncering, organisk trafik via Google eller sociale medier. Når man skal markedsføre sit onlinekursus, så bør man aldrig undervurdere vigtigheden af markedsføring, og det kan derfor godt betale sig at benytte flere forskellige online markedsføringsplatforme, når man lancerer sit nye onlinekursus.

Hvorfor skal du markedsføre dit onlinekursus?

Uanset hvilket onlinekursus man sælger, så handler markedsføring om at tiltrække den rette målgruppe, men tiltrækning er ikke nok i sig selv. Markedsføringen har nemlig flere formål; først og fremmest skal markedsføring tiltrække potentielle kunder, og dernæst skal markedsføringen helst formå at omvende potentielle kunder til købende kunder. Markedsføringen af et onlinekursus skal kunne overbevise potentielle kunder om, at dit produkt kan afhjælpe et givet problem eller en udfordring, og derfor har kunderne brug for netop dét onlinekursus, du tilbyder.

Eksponering er en af de vigtigste faktorer inden for markedsføring. Når man skal lancere sit første onlinekursus, er det vigtigt, at man ikke holder sig tilbage med markedsføringen af ens produkt, eller lader sig begrænse af frygten for at være “for meget” eller for “Sælger Helge”. Folk bliver ikke vrede over at se dine annonceringer eller modtage dine mails, og hvis ikke du markedsfører dit produkt, hvordan skal de kunder, som kunne få gavn af dit produkt, ellers vide at det eksisterer?

Den vigtigste regel inden for markedsføring er, at lade kunderne vide, at du har et onlinekursus, de kan få gavn af. Hellere gøre dem opmærksom på det én gang for meget end én gang for lidt – det kan jo være, at det er den ekstra e-mail i indbakken, der får dem til at beslutte sig for at tilmelde sig dit onlinekursus.

Hvordan kan man markedsføre et onlinekursus?

Man kan markedsføre et onlinekursus på forskellige måder, hvoraf de mest effektive måder er markedsføring via e-mail / nyhedsbreve, annoncering på de sociale medier og organisk trafik via google eller sociale medier.

Med markedsføring via e-mail / nyhedsbreve er det først og fremmest vigtigt, at man har en liste over kunder, som med stor sandsynlighed kunne være interesseret i det onlinekursus, man tilbyder. Her ved man, at dem på listen har en interesse inden for det område, kurset omhandler.

Både annoncering og organisk trafik via google eller sociale medier er effektive måder at sprede kendskabet til ens virksomhed på, og her er det eksponering, der er i højsædet. Via disse metoder når budskabet ud vidt og bredt, også til folk som ikke har en italesat interesse indenfor området.

Og slutteligt kan der her på Onlinekursus.dk markedsføres med onlinekurser over for dem som leder efter et onlinekursus, enten ud fra en bestemt kategori eller indhold eller dem som ikke helt er sikre på hvilket onlinekursus de vil have.

Med flere topplaceringer på Google og de andre søgemaskiner, så får Onlinekursus.dk mange besøgende hver måned – udnyt det til at de får øje på netop dit onlinekursus.

Kommentarer

  • Pt. er der ikke skrevet kommentarer her...
  • Skriv en kommentar