Kategorier
Beskrivelse
Med dette mini-onlinekursus i annoncering på Facebook med underviseren Nicolai fra NicolaiTeglskov.dk, vil du lære alt hvad der skal til, for at du kan komme godt i gang med annoncering på Facebook med din egen webshop / hjemmeside eller for den virksomhed du arbejder i.
Du vil blandt andet lære følgende:
- Grundlæggende teori omkring annoncering på Facebook
- Hvordan du helt konkret opsætter din facebook tracking-pixel på din hjemmeside
- Hvordan du opsætter din første kampange, annoncegruppe og annoncer
- Hvordan du opsætter konverterings-tracking
- Hvordan du evaluere kampagner.
Onlinekurset forudsætter ikke kendskab til annoncering på Facebook, eller annoncering online i det hele taget, så alle kan være med. Kurset er desuden meget praktisk orienteret, og istedet for blot at forklare, hvordan tingene skal gøres, så viser vi det.
Dette onlinekursus kan med fordel kombineres med andre kurser indenfor online markedsføring, f.eks. vores kursus i Google Ads, SEO og Google Analytics.
Lektioner i dette kursus
1 Sådan opsætter du din Facebook Business Manager 04:40
I denne videolektion skal vi se, hvordan du opretter en Facebook Business Manager - et af det første steps du skal igennem, når du som virksomhed skal i gang med annoncering på Facebook.
2 Sådan indsætter du din Facebook Pixel på din hjemmeside 07:06
I denne videolektion skal vi se, hvordan du indsætter din Facebook Pixel på din hjemmeside eller webshop. Pixlen er utrolig vigtigt, da det er den der opsamler data om brugerne og deres adfærd på din hjemmeside.
3 Tjek at din Pixel fungerer korrekt med Facebook Pixel Helper 04:54
I denne video skal vi teste at vores Pixel er installeret korrekt på vores side. Det gør vi med det Chrome plugin der hedder 'Pixel Helper'.
4 Brugerdefinerede målgrupper på Facebook 06:31
I denne video vil du lære, hvordan du selv laver brugerdefinerede målgrupper på Facebook, så du kan målrette dine annoncer meget præcis mod de rette personer.
5 Sådan opretter du en Facebook kampagne og annoncesæt 09:32
Vi skal i denne video igang med selve den annonce som vores målgrupper skal eksponeres for. En annonce består af en kampagne, et annoncesæt og et antal annoncer. Vi starter her med at se, hvordan du opretter kampagnen og annoncesættet.
6 Sådan opretter du din første Facebook-annonce 05:04
I denne videolektion arbejder vi videre med vores Facebook-kampagne fra sidste video. Vi skal nu til at oprette selve annoncerne på kampagnen.
7 Sådan laver du en retargeting kampagne 02:47
I denne video vil du lære, hvordan du laver en retargeting annonce på Facebook med de brugerdefinerede målgrupper vi lavede i en tidligere video.
8 Sådan opretter du en dynamisk retargeting annonce 01:53
I denne videolektion vil du se, hvordan du opretter en dynamisk retargeting annonce på Facebook, altså en annonce, der indholder produkter, som brugeren tidligere har kigget på.
9 Evaluering af dine Facebook annoncer 02:00
I denne lektion skal vi se på, hvilke nøgletal du kan bruge til at evaluere dine kampanger og måske deaktivere dem, som ikke performer så godt.
Inkluderet:
Pris:
Gratis
Link / kilde:
www.nemprogrammering.dk/wp/facebook-kursus/
Kursusudbyder:
NemProgrammering.dk
Tilføj din bedømmelse